sobota, 8 czerwca 2013

USA




Dziwnym trafem przyczepiły się do mnie Stany Zjednoczone. Tak mi jakoś chodzą po głowie, chociaż nigdy w życiu tam nie byłam. Na osłodę zostają na szczęście pocztówki. Bizony rodem z Kolorado gościły już kiedyś na blogu w innym wydaniu. Ta kartka kojarzy mi się mocno z naszym polskim krajobrazem i żubrami, ale napis na pocztówce Buffalo (American Bison) chyba przeczy moim skojarzeniom. Kolorado ma bardzo charakterystyczny kształt. Nazwa stanu pochodzi od nazwy rzeki, z hiszpańskiego Rio Colorado. Kolorado nazywane jest The Centennial State czyli Stanem Stulecia. 


Oprócz bizonów z Kolorado kojarzą się góry - i całkiem słusznie. Trzy czwarte powierzchni stanu to tereny wyżynne i górzyste. Z Gór Skalistych wypływają dwie duże rzeki: Colorado River oraz Rio Grande. Pewnie przyznacie wraz ze mną, że rzeka Kolorado robi wrażenie już na zdjęciach. Trudno aż sobie wyobrazić, jak wyglądałby ten widok w rzeczywistości! Można skonać z zachwytu!



I na koniec moje "Greetings from Colorado USA!" 


tekst na podstawie Wikipedia.pl
Photo 1, 2: public domain,
Photo 3 (mapa): Huebi CC BY 2.0
Photo 4: Julie Edgley via photopin cc
Photo 5: Adrille CC BY-SA 3.0


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz