poniedziałek, 24 czerwca 2013

Czechy

Któż z nas nie zna Krecika? Po czesku Krecik to Krtek. 
„To taka dziwaczna mysz bez uszu, z długim nosem i do tego nie widzi. Próbowałem narysować ją tak by stał się z niej sympatyczny przewodnik w filmie dla dzieci. Rysowałem tak długo, aż postać zaczęła mi się całkiem podobać.” - wspominał urodziny jednego z najpopularniejszych bohaterów dziecięcego filmu animowanego jego autor, Zdeněk Miler. Pierwszy film o przygodach sympatycznego Krecika powstał w 1956 roku w  Czechosłowacji. Od tamtego czasu kariera małego futrzaka rozwinęła się gigantycznie, Krecik jest znany w ponad 60 krajach świata. Stał się bohaterem książeczek, kolorowanek, maskotek oraz pocztówek i znaczków. Moja pocztówka przyfrunęła z Czech w ramach wymiany facebookowej od Michaeli - ogromnie dziękuję! Jest świetna i ogromnie mi się podoba! 


Pocztówka wysłana w piątek 21.06 dotarła na miejsce w poniedziałek 24.06 :)

Tekst na podstawie wikipedia.pl

2 komentarze:

  1. Krecik ? Jak ja go dawno nie widziałam!! :) To jest bajka! nie jakieś tam bajki o młodocianych gwiazdach popu robiących karierę na całym świecie, a nasz śmieszny zwyczajny krecik :) To są wspomnienia ! A jakie cudne znaczki !! Ale ta Pani kolekcja jest bogata w perełki ! Śliczna! :) Gratulacje Pani Agnieszko!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Trafilam tu przypadkiem przekierowana na poszukiwanie kartek online ;] Bardzo mi pomoglo! Pozatym super blog! Zostaje!

    OdpowiedzUsuń